Skuteczne techniki duchowego uzdrawiania – praca z czakrami – Joanna Ostapska

Skuteczne techniki duchowego uzdrawiania opracowane przez Joannę Ostapską.

Techniki duchowego uzdrawiania to nic innego jak ciągłe doskonalenie siebie, pokonywanie własnych słabości i przede wszystkim pokora i wytrwałość. Z własnego doświadczenia mogę potwierdzić, że każda z technik które poznałam, w doskonały sposób wpływa na pobudzenie przepływu energii, uwalnia blokady energetyczne i przywraca harmonię i zdrowie. Jedne techniki wymagają większego wysiłku, inne nastawione są na pracę z własnymi emocjami.

Poniżej przedstawiam kilka wybranych technik duchowego uzdrawiania, które sama praktykuję, jak również proponuję swoim klientom. Wielokrotnie doświadczyłam uzdrawiającego działania tych starochińskich, starohinduskich oraz buddyjskich ćwiczeń zdrowotnych i serdecznie polecam je innym.

Prawidłowe oddychanie należy do filarów wszystkich kuracji leczniczych w medycynie wschodniej. Poprawny oddech wpływa na witalność, nastrój, stanowi warunek zdrowia. Wszystkie funkcje ludzkiego organizmu są ze sobą ściśle powiązane. Wiele problemów zdrowotnych to konsekwencja nieprawidłowego oddechu i braku dostatecznej ilości tlenu, koniecznego do przyswojenia substancji odżywczych przez tkanki i komórki, wytworzenia energii, usunięcia szkodliwych produktów przemiany materii oraz odnowy i regeneracji. Poprawny oddech pozwala regulować pracę serca, wątroby, układu pokarmowego, systemu nerwowego i wydłuża życie. Oddychanie to automatyczna czynność organizmu, którą możemy kontrolować. Świadome wykonywanie wdechów i wydechów przywraca ciału równowagę.

Masaż klasyczny pleców, lub całego ciała to zabieg relaksujący i leczniczy. Tak jak każdy rodzaj masażu, rozluźnia napięte mięśnie i pozwala ukoić nerwy. Stosowano go już w starożytności. Obecnie jest określany przez medycynę jako pomocnicza metoda fizjoterapii w przypadku różnych chorób dotykających zarówno ciało jak i psychikę.

Masaż klasyczny stosuje się także przy nerwicach, stanach lękowych i depresji. Pozytywnie oddziałuje na psychikę i stan fizyczny osób przemęczonych.

Masaż klasyczny polega na stosowaniu różnorodnych metod dotykania, głaskania, rozcierania, oklepywania i ugniatania. Mogą być one dynamiczne i spokojne o słabym lub mocnym nacisku. Najdelikatniejszą formą stosowaną podczas masażu jest głaskanie. Ma ono na celu wyciszenie i zrelaksowanie całego organizmu.

Masaż relaksacyjny jest zabiegiem, który stosuje się na określoną dolegliwość, czy dla zrelaksowania się po ciężkim dniu. Tymczasem masaż to zabieg, który warto stosować dla poprawy ogólnego stanu ciała i duszy.

Celem masażu relaksacyjnego, zgodnie z nazwą, jest uspokojenie organizmu oraz wprowadzenie go w stan relaksu. To doskonała forma terapii niemal dla każdego. Pozwala m.in. zredukować napięcie mięśniowo–nerwowe, zrelaksować umysł, uzyskać uczucie pełnego odprężenia i zmniejszyć poziom stresu. Masaż relaksacyjny sprawdza się zarówno w stanach zmęczenia fizycznego jak i umysłowego. Powinien być to zabieg delikatny, prowadzony w spokojnej, wyciszającej atmosferze, która pozwala klientowi oderwać się od problemów i w pełni się rozluźnić. Poza odprężeniem i relaksem, masaż relaksacyjny korzystnie wpływa na wiele aspektów pracy organizmu:

– oddziałuje na układ krążenia, układ oddechowy, nerwowy i pokarmowy

– niweluje dolegliwości bólowe

– poprawia ukrwienie ciała

– stymuluje układ limfatyczny

– wspomaga przemianę materii i korzystnie wpływa na krążenie energii witalnej.

Wykorzystanie różnych technik podczas masażu wpływa na zwiększenie krążenia energii tam gdzie występuje deficyt, a zmniejszenie w tych częściach gdzie jest nadmiar przy równoczesnym utrzymywaniu naturalnego przepływu energii.

Masaż dźwiękiem – jest dla całego organizmu okazją do odpoczynku, oczyszczenia z toksyn, wzmocnienia i regeneracji. Podczas, gdy delikatne drgania głęboko wnikają w ciało, narządy wewnętrzne i wszystkie tkanki są delikatnie masowane i wchłaniają konkretne, korzystne dla siebie częstotliwości dźwięku.

Ciało reaguje podobnie, jak przy treningu autogennym – następuje m.in. zwolnienie akcji serca, normalizacja ciśnienia, rozluźnienie mięśni, pogłębienie oddechu. Częstotliwość fal mózgowych obniża się do poziomu alfa – poziomu typowego do stanu relaksu (np. tuż przed zaśnięciem). Stan ten wywołuje wiele pozytywnych zmian fizjologicznych m. in.: poprawienie przemiany materii, wzmocnienie systemu odpornościowego, dotlenienie i regenerację tkanek, odblokowanie połączeń nerwowych, usunięcie skutków stresu z organizmu

Osoba masowana, słysząc i odczuwając różnice w brzmieniu mis na poszczególnych punktach swojego ciała, uświadamia sobie, przez które miejsca dźwięk płynie swobodnie, a które wymagają pomocy. Dźwięk przenikając przez ciało oczyszcza je, transformuje, regeneruje, uruchamia naturalny przepływ energii. Przywrócenie naturalnego krążenia energii sprawia, że siły odzyskuje tzw. „Lekarz wewnętrzny”, a to z kolei owocuje wzrostem energii i ogólną poprawą zdrowia.

Można się uspokoić za pomocą oddechu. Nie poprzez kontrolowanie go, lecz pokornie się z nim łącząc i łagodnie mu towarzysząc.”

( Christophe Andre)

Irena Nawrocka
Dyrektor Studium Psychologii Psychotronicznej. Pedagog i socjoterapeuta (UwB). Dyplomowana astropsycholog oraz instruktorka mistycznych tańców korowodowych i w kręgu.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Zapisz się na newsletter!

W pierwszym newsletterze otrzymasz "Opowieści Buddyjskie”. Być może właśnie teraz potrzebujesz ich przesłania?
Zapisuję się!
Podając adres e-mail, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Studium Psychologii Psychotronicznej z siedzibą w Białymstoku (15-760), ul. Antoniuk Fabryczny 55/24 w ce­lach mar­ke­tin­go­wych,